|| 2017  ||  2016  ||  2015  ||  2014  ||  2013  ||  2012  ||  2011  ||  2010  ||  2009  ||  2008  ||  2006  ||


Dziennik budowy – 2010 rok


Przeprowadzka
25.11.2010 r.

Ponieważ kolega z garażu obok zwalnia swój lepszy garaż postanowiłem przenieść się w jego miejsce – wynajmujemy garaże od tej samej osoby więc nie ma z tym problemu. Za przeprowadzką przemawiają trzy fakty: 1. garaż kolegi stoi wyżej więc nie zbiera się w nim woda po ulewach jak w moim; 2. garaż kolegi ma szczelny dach z którego nic nie kapie; 3. garaż kolegi jest w ciągu garaży mających prąd, na przeciwko mojego dotychczasowego – do tej pory za każdym razem musiałem rozwinąć 25-metrowy kabel i podpiąć się do gniazdka w jego garażu. Niestety równocześnie przyszła zima i pracę bardzo zwolniły. Niewykluczone, że będę musiał przerwać je z powodu zimna i braku możliwości odpowiedniego ogrzania garażu.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 55,5. (108,5.)
18.11.2010 r.

Dzisiejszy dzień postanowiłem spędzić na spokojnym obmyśleniu jak dalej wykończyć przednią część korpusu nadwozia, która będzie schowana pod przednią klapą. Przy okazji zrobiłem też kilka drobiazgów, których na zdjęciach niestety nie widać.

2010-11-18_b180200.jpg 2010-11-18_b180202.jpg 2010-11-18_b180203.jpg
2010-11-18_b180204.jpg 2010-11-18_b180208.jpg 2010-11-18_b180209.jpg
2010-11-18_b180210.jpg 2010-11-18_b180211.jpg 2010-11-18_b180212.jpg
2010-11-18_b180213.jpg 2010-11-18_b180214.jpg 2010-11-18_b180215.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 55. (108.)
17.11.2010 r.

31 paĄdziernika odwiedził mnie kolega z pracy z sąsiedniego działu wideo Marek Sokołowski i nakręcił krótki filmik o Kozmo. Zapraszam do oglądnięcia – najlepiej w pełnym HD.



Prace nad modelem nadwozia – dzień 55. (108.)
17.11.2010 r.

Dzisiaj wyciąłem ostatni element czyli przednią klapę. Niestety w trakcie zdejmowania jej z ramy uszkodziłem przedni spojler. Na szczęście nie powinno być dużego problemu z jego sklejeniem. Teraz muszę dokładnie przemyśleć jak dalej zrobić przednią część korpusu nadwozia, która jest pod przednią klapą. Będzie to najtrudniejszy element. Wnęki pod drzwiami i tylną klapą będą łatwe do zrobienia.

2010-11-17_b170187.jpg 2010-11-17_b170188.jpg 2010-11-17_b170189.jpg
2010-11-17_b170190.jpg 2010-11-17_b170191.jpg 2010-11-17_b170192.jpg
2010-11-17_b170193.jpg 2010-11-17_b170194.jpg 2010-11-17_b170195.jpg
2010-11-17_b170197.jpg 2010-11-17_b170198.jpg 2010-11-17_b170199.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 54,5. (107,5.)
16.11.2010 r.

Wyciąłem lewe drzwi. Poszło mi dużo sprawniej niż z prawymi drzwiami. Do wycięcia została już tylko klapa przednia a póĄniej wykończę wnęki i na koniec zostawię wewnętrzne strony klap i drzwi.

2010-11-16_b160169.jpg 2010-11-16_b160170.jpg 2010-11-16_b160172.jpg
2010-11-16_b160175.jpg 2010-11-16_b160178.jpg 2010-11-16_b160181.jpg
2010-11-16_b160183.jpg 2010-11-16_b160184.jpg 2010-11-16_b160185.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 54. (107.)
15.11.2010 r.

Kolejny element wycięty. Dzisiaj są to prawe drzwi. Poniżej porcja nowych zdjęć.

2010-11-15_img_1719.jpg 2010-11-15_img_1725.jpg 2010-11-15_img_1726.jpg
2010-11-15_img_1727.jpg 2010-11-15_img_1728.jpg 2010-11-15_img_1729.jpg
2010-11-15_img_1730.jpg 2010-11-15_img_1731.jpg 2010-11-15_img_1743.jpg
2010-11-15_img_1745.jpg 2010-11-15_img_1749.jpg 2010-11-15_img_1750.jpg
2010-11-15_img_1751.jpg 2010-11-15_img_1752.jpg 2010-11-15_img_1753.jpg
2010-11-15_img_1756.jpg 2010-11-15_img_1757.jpg 2010-11-15_img_1758.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 53,5. (106,5.)
14.11.2010 r.

Dzisiaj rozpocząłem kolejny etap prac przy nadwoziu. Odciąłem tylną klapę. Z pozoru prosta czynność okazała się jednak być bardzo trudna i zajęła prawie 3 godziny. Przy okazji poprawiłem też dolną linię tylnej klapy.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 53. (106.)
9.11.2010 r.

Po tygodniowej przerwie, którą poświęciłem na szukanie odpowiednich części i nieskuteczne poszukiwania lakiernika, który byłby w stanie wykończyć ostatecznie powierzchnię modelu, wróciłem do garażu. Tradycyjnie już zajmowałem się wykańczaniem bocznych wlotów powietrza a także poprawiłem wnękę na tylną rejestrację.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 52,5. (105,5.)
2.11.2010 r.

Ponieważ mam już wyznaczoną linię drzwi mogłem dzisiaj nadać ostateczny kształt bocznym wlotom. Poszło sporo gipsu wiec długo będę czekał na efekt końcowy ale powinno być ok. Dzisiaj też w moim skromnym garażu pojawił się stół na którym będę mógł wygodnie obrabiać drzwi i klapy od wewnętrznej strony. Czas więc podjąć męską decyzję i z nożem w ręku zabrać się za ich wycinanie z nadwozia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 52. (105.)
31.10.2010 r.

Korzystając z ładnej pogody wyprowadziłem Kozmo z garażu. Wyszlifowałem boczne wloty, naniosłem na całe auto linie cięcia klap i drzwi, i zaznaczyłem miejsca na światła. W międzyczasie kolega nagrał prace przy Kozmo i zmontuje krótki materiał, który niebawem zamieszczę na stronie.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 51,5. (104,5.)
28.10.2010 r.

Prace trochę zwolniły ponieważ zostały mi już tylko szczegóły po wygipsowaniu których długo czekam aż gips wyschnie. Dzisiaj tradycyjnie poprawiałem boczne wloty powietrza.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 51. (104.)
25.10.2010 r.

Kolejny dzień spędzony nad przygotowaniem bocznych wlotów i progów. Dodatkowo musiałem zrobić jeszcze kilka poprawek w tylnej części modelu nadwozia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 50,5. (103,5.)
22.10.2010 r.

Dzisiaj znowu szlifowałem boki i gipsowałem wloty powietrza.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 50. (103.)
20.10.2010 r.

Kolejny dzień szlifowania boków. Do tego dokładnie wyciąłem krawędzie progów i bocznych wlotów powietrza – w końcu mają one właściwy kształt. Zrobiłem też jeszcze raz pomiary symetrii boków.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 49,5. (102,5.)
18.10.2010 r.

Znowu szlifowałem to co ostatnim razem zagipsowałem a następnie znowu gipsowałem to co zeszlifowałem. Czyli dalej przygotowuję progi i wloty powietrza – niestety jest przy nich bardzo dużo pracy.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 49. (102.)
14.10.2010 r.

Kolejny dzień minął na dokładnym docięciu i dogipsowaniu wlotów powietrza i progów a także na uzupełnienie gipsem kilku braków.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 48,5. (101,5.)
13.10.2010 r.

Dzisiaj miałem w planach dalsze gipsowanie, ale korzystając z ładnej pogody postanowiłem wyprowadzić Kozmo z garażu i popracować nad liniami po których wytnę klapy przednią i tylną a także drzwi.
Poniżej spora galeria zdjęć:

2010-10-13_p131110_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131113_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131116_fot_p_jaczewski.jpg
2010-10-13_p131122_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131126_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131135_fot_p_jaczewski.jpg
2010-10-13_p131136_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131138_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131142_fot_p_jaczewski.jpg
2010-10-13_p131148_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131166_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131172_fot_p_jaczewski.jpg
2010-10-13_p131174_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131175_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131176_fot_p_jaczewski.jpg
2010-10-13_p131183_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131188_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-13_p131190_fot_p_jaczewski.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 48. (101.)
11.10.2010 r.

Cały dzień spędziłem na dokładnym szlifowaniu zagipsowanych wcześniej krawędzi błotników, wlotów powietrza, boków i tyłu nadwozia.

2010-10-11_p110999_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-11_p111005_fot_p_jaczewski.jpg 2010-10-11_p111018_fot_p_jaczewski.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 47,5. (100,5.)
7.10.2010 r.

Kolejny dzień wykańczania szczegółów. Dzisiaj był to prawy próg i krawędzie błotników.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 47. (100.)
6.10.2010 r.

Dzisiaj jubileuszowy setny dzień prac przy Kozmo. Zajmowałem się dalej bocznymi wlotami i poprawiałem lewy próg.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 46,5. (99,5.)
5.10.2010 r.

Niestety ale robota dzisiaj szła opornie. Długo męczyłem się z bocznymi wlotami.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 46. (99.)
4.10.2010 r.

Wracam do samodzielnych prac przy Kozmo – Zack mi bardzo pomógł w zeszłym tygodniu lecz musiał wrócić do codziennej pracy tak samo jak i ja, stąd znowu będą tylko połówki dnia roboczego. Udało mi się dzisiaj jak zwykle wyszlifować boki i zagipsować tam gdzie trzeba. Zacząłem również wykończanie detali – na pierwszy ogień poszła wnęka pod tylną rejestrację.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 45,5. (98,5.)
1.10.2010 r.

Dzisiaj był kolejny dzień szlifowania, mierzenia i gipsowania boków. Ponieważ już jest prawie tak jak powinno być prace zajęły nam tylko pół dnia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 45. (98.)
29.09.2010 r.

Niestety znowu nastąpiło załamanie pogody – zimno i mokro – więc gips długo schnie. Tradycyjnie już szlifowaliśmy, mierzyliśmy i gipsowaliśmy boki.


34 dni robocze różnicy.
27.09.2010 r.

2010-09-27_kozmo-bok-przod-rok-roznicy.jpg 2010-09-27_kozmo-bok-rok-roznicy.jpg 2010-09-27_kozmo-bok-tyl-rok-roznicy.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 44. (97.)
27.09.2010 r.

W tym tygodniu w pracach będzie pomagał mi Zack. Zaczęliśmy tradycyjnie od szlifowania boków i tyłu. Potem po dokładnym oczyszczeniu z pyłu wyprowadziliśmy Kozmo przed garaż, żeby zrobić parę zdjęć i posprzątać w samym garażu. Jak widać na ostatnim zdjęciu było co sprzątać. Na koniec znowu dokładnie pomierzyliśmy boki i tył a następnie wygipsowaliśmy braki.

2010-09-27_9270126.jpg 2010-09-27_9270128.jpg 2010-09-27_9270129.jpg
2010-09-27_9270130.jpg 2010-09-27_9270131.jpg 2010-09-27_9270132.jpg
2010-09-27_9270133.jpg 2010-09-27_9270134.jpg 2010-09-27_9270135.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 43. (96.)
24.09.2010 r.

Dzisiaj zająłem się bardzo dokładnymi pomiarami boków i ich ponownym gipsowaniem.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 42,5. (95,5.)
23.09.2010 r.

Wyszlifowałem dokładnie tył i boki. Następnie zmierzyłem dokładnie symetrię tyłu i go wygipsowałem.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 42. (95.)
21.09.2010 r.

Po wczorajszych większych pracach dzisiaj szlifowałem i gipsowałem tylko same boki.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 41,5. (94,5.)
20.09.2010 r.

Trudno dokładnie opisać co zrobiłem dzisiaj – było tego tak wiele. Mierzyłem symetrię, szlifowałem, i to z samym styropianem włącznie i gipsowałem. Poprawiałem całe boki, tył i słupki tylne.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 41. (94.)
17.09.2010 r.

Gips na bokach wyschnął więc mogłem je wyszlifować i ponownie zagipsować. Poprawiłem również kształt dolnej części tylnych słupków.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 40,5. (93,5.)
15.09.2010 r.

Dzisiaj wyszlifowałem tył, pomierzyłem symetrię i nałożyłem kolejną warstwę gipsu. Tym razem cienką. Z tyłem nie będzie dużo roboty. Zmierzyłem też dokładnie symetrię boków. Wygląda na to, że po poniedziałkowych modyfikacjach nareszcie wymiary są podobne i teraz powinno być już z górki.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 40. (93.)
13.09.2010 r.

Po tym jak zorientowałem się, że krzywo wkleiłem prawe nadkola, musiałem skuć część gipsu i zeszlifować styropian na prawym boku. Całość na nowo zagipsowałem. Niestety wprowadzi to dodatkowe opóĄnienie w pracach.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 39,5. (92,5.)
11.09.2010 r.

Dzisiejszy dzień zacząłem od naszkicowania przednich lamp na modelu nadwozia wg szablonu z projektu. Na zdjęciach wyraĄnie widać, że będę musiał poprawić ich kształt bo są nieproporcjonalne. Zacząłem również szlifować boki tam gdzie już wyschły. Przy okazji zauważyłem, że niestety krzywo wkleiłem prawe nadkola i zacząłem je poprawiać.

2010-09-11_9110116.jpg 2010-09-11_9110118.jpg 2010-09-11_9110119.jpg
2010-09-11_9110120.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 39. (92.)
09.09.2010 r.

Skończyłem nakładać gips na tył auta. Teraz zostaje poczekać aż boki i tył wyschną a następnie wyszlifować, zagipsować. I tak w kółko. Zmierzyłem też ponownie oba boki. Niestety jeszcze trochę brakuje im do symetrii.

2010-09-09_9090110.jpg 2010-09-09_9090111.jpg 2010-09-09_9090112.jpg
2010-09-09_9090113.jpg 2010-09-09_9090114.jpg 2010-09-09_9090115.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 38,5. (91,5.)
08.09.2010 r.

Gips po bokach schnie. Zająłem się za dokładnym zmierzeniem symetrii tyłu i zacząłem nakładać masę gipsową na pozostałą część auta. Niestety nie doszedłem do końca bo masa się skończyła. Aby nie tracić czasu zabrałem się za ostateczne poprawki przedniej maski.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 38. (91.)
07.09.2010 r.

Podczas dzisiejszego krótkiego pobytu w garażu nałożyłem drugą warstwę gipsu na dolną część lewego boku i pierwszą warstwę na górną jego część.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 37,5. (90,5.)
06.09.2010 r.

Gips na bokach auta wyschnął przez weekend. Dzisiaj wyznaczyłem miejsca pod oryginalne klamki z fiata seicento i wkleiłem je. Wygipsowałem także drugi raz dolną część prawego boku i pierwszy raz górną część prawego boku.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 37. (90.)
02.09.2010 r.

Z powodu deszczowej pogody wydłużył się znacznie czas schnięcia gipsu. Dzisiaj zająłem się przygotowaniem dolnej linii okien. Również poprawiłem wstępnie kształt bocznych wlotów powietrza i przygotowałem wszystko do wycięcia miejsca pod mocowania klamek drzwi. niestety samych klamek nie zdarzyłem już zamontować.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 36,5. (89,5.)
31.08.2010 r.

Właściwie to było mniej niż pół dnia dzisiaj. Musiałem trochę poprawić jeszcze prawy bok, m.in. ściągnąć całą wewnętrzną część drzwi do środka o ok. 5 mm. Po wszystkich zabiegach wygipsowałem dolną połowę prawego boku.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 36. (89.)
30.08.2010 r.

Kolejny krok do przodu – nałożyłem pierwszy gips na jeden z boków. Zanim to jednak nastąpiło spędziłem dużo czasu na dokładnym mierzeniu, porównywaniu i szlifowaniu obu boków. W ruch poszła dawno nieużywana szlifierka oscylacyjna. Po dokładnym przemyśleniu co i jak na koniec dnia nałożyłem gips na połowę lewego boku. Jutro zacznę gipsować drugi bok.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 35,5. (88,5.)
29.08.2010 r.

Dzisiaj jeszcze szlifowałem i gipsowałem przednią maskę a także na nowo zmierzyłem symetrię lewego i prawego boku, ponieważ po wstawieniu mechanizmów podnoszenia szyb lekko zmieniły się boczne linie.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 35. (88.)
28.08.2010 r.

Skończyłem mierzyć symetrię maski. Wygładziłem górną jej część zasłaniającą podszybie. Zrobiłem kilka zdjęć a potem wygipsowałem braki na masce i zacząłem przygotowywać się do gipsowania boków auta.

2010-08-28_8280014.jpg 2010-08-28_8280015.jpg 2010-08-28_8280016.jpg
2010-08-28_8280017.jpg 2010-08-28_8280019.jpg 2010-08-28_8280021.jpg
2010-08-28_8280023.jpg 2010-08-28_8280024.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 34,5. (87,5.)
27.08.2010 r.

Kolejny dzień szlifowania i mierzenia symetrii. Na około 20% powierzchni maski są rozbieżności większe niż 2 mm ale nieprzekraczające 6 mm. Jutro skończę mierzyć symetrię maski i zajmę się wykończeniem szczegółów.

2010-08-27_8270014.jpg 2010-08-27_8270015.jpg 2010-08-27_8270016.jpg
2010-08-27_8270017.jpg 2010-08-27_8270018.jpg 2010-08-27_8270019.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 34. (87.)
25.08.2010 r.

Dzisiaj wyszlifowałem kolejną warstwę gipsu i pomierzyłem symetrię. Poza samym podszybiem nie ma większych rozbieżności między lewą i prawą stroną. Tam gdzie były nałożyłem kolejne warstwy gipsu. Podszybiem zajmę się osobno.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 33,5. (86,5.)
24.08.2010 r.

Druga warstwa gładzi wyszlifowana. Maska przednia nabrała już całkiem poprawnego kształtu. Nałożyłem kolejną warstwę a jutro czeka mnie mozolne sprawdzanie symetrii maski i poprawianie wszelkich nierówności.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 33. (86.)
23.08.2010 r.

Pierwsza warstwa gładzi gipsowej nałożonej na masce wyschła. Wyszlifowałem ją i od razu nałożyłem drugą warstwę.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 32,5. (85,5.)
19.08.2010 r.

Nałożyłem pierwszą warstwę masy gipsowej na maskę. W niektórych miejscach jest jej sporo więc pewnie wyschnie dopiero po dwóch dobach. Czeka mnie póĄniej dużo szlifowania i na pewno będę musiał jeszcze ze dwie warstwy położyć zanim uzyskam końcowy efekt.

2010-08-19_8200011.jpg 2010-08-19_8200012.jpg 2010-08-19_8200013.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 32. (85.)
18.08.2010 r.

Dach prawie gotowy. Zostały już kosmetyczne poprawki. Dokończyłem "cementowanie" maski przedniej i podszybia. Teraz już tylko muszę nałożyć szpachlę gipsową na całą maskę.

2010-08-18_8180001.jpg 2010-08-18_8180002.jpg 2010-08-18_8180003.jpg
2010-08-18_8180004.jpg 2010-08-18_8180005.jpg 2010-08-18_8180006.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 31,5. (84,5.)
17.08.2010 r.

Po wyszlifowaniu dach jest już prawie idealny. Potrzebne są jeszcze drobne poprawki. Nałożyłem kolejną, tym razem cieniutką, warstwę gipsu.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 31. (84.)
11.08.2010 r.

Gips na dachu dalej schnie. Zabrałem się za przednią maskę. Usztywniłem szablon podszybia a następnie zacząłem wykańczać maskę klejem cementowym. Potrzebna będzie jeszcze co najmniej jedna dużo rozleglejsza warstwa zanim zacznę kłaść gładĄ gipsową. Do garażu wracam w poniedziałek z powodu wyjazdu służbowego.

2010-08-11_8110136.jpg 2010-08-11_8110137.jpg 2010-08-11_8110138.jpg
2010-08-11_8110139.jpg 2010-08-11_8110140.jpg 2010-08-11_8110141.jpg
2010-08-11_8110142.jpg 2010-08-11_8110143.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 30,5. (83,5.)
10.08.2010 r.

Nałożyłem kolejną warstwę gipsu na dach. Zdecydowanie zbliżyłem się do żądanego kształtu. Jutro wyszlifuję i zobaczę ile jeszcze mi brakuje.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 30. (83.)
9.08.2010 r.

Na szczęście nic nie ucierpiało od zalania. Jedynie trzeba było nieco posprzątać w garażu po tym jak opadła woda i cały brud z niej został na podłodze. Dzisiaj zeszlifowałem drugą warstwę gładzi gipsowej. Słupki przednie i tylne a także krawędĄ dachu już są prawie idealne. Jedynie dach wymaga większej ilości gipsu. Położyłem więc trzecią warstwę. Oceniam, że będą potrzebne jeszcze ze dwie.

2010-08-09_8090131.jpg 2010-08-09_8090132.jpg 2010-08-09_8090133.jpg
2010-08-09_8090134.jpg

MinipowódĄ
6.08.2010 r.

Po dzisiejszym oberwaniu chmury w garażu, który i tak jest na podwyższeniu, jest z 15 cm wody. Mam nadzieję, że nic nie ucierpiało. Do garażu nie mam jak się dostać, żeby to sprawdzić.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 29,5. (82,5.)
4.08.2010 r.

Wyszlifowałem pierwszą warstwę gładzi gipsowej i nałożyłem na dach drugą warstwę.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 29. (82.)
3.08.2010 r.

Dzisiaj nałożyłem pierwszą warstwą gładzi gipsowej na dach.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 28,5. (81,5.)
29.07.2010 r.

Wyszpachlowałem resztę dachu klejem cementowym.

2010-07-30_7300107.jpg 2010-07-30_7300108.jpg 2010-07-30_7300109.jpg
2010-07-30_7300110.jpg 2010-07-30_7300114.jpg 2010-07-30_7300116.jpg
2010-07-30_7300117.jpg 2010-07-30_7300119.jpg 2010-07-30_7300123.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 28. (81.)
28.07.2010 r.

Wróciłem do prac. Dzisiaj na nowo ustawiłem ramę przedniego okna i poprawiłem górną część maski przedniej.


Prace przerwane
18.06.2010 r.

Niestety musiałem podjąć trudną decyzję o przerwaniu prac przy Kozmo.


Brak prądu – sesja zdjęciowa
07.06.2010 r.

W garażu znowu nie ma prądu i nikt nie wie dlaczego... Zrobiłem zatem kilka zdjęć lepszym aparatem fotograficznym.

2010-06-07_6070019.jpg 2010-06-07_6070020.jpg 2010-06-07_6070021.jpg
2010-06-07_6070022.jpg 2010-06-07_6070023.jpg 2010-06-07_6070024.jpg
2010-06-07_6070025.jpg 2010-06-07_6070026.jpg 2010-06-07_6070027.jpg
2010-06-07_6070028.jpg 2010-06-07_6070029.jpg 2010-06-07_6070030.jpg
2010-06-07_6070031.jpg 2010-06-07_6070032.jpg 2010-06-07_6070033.jpg
2010-06-07_6070034.jpg 2010-06-07_6070035.jpg 2010-06-07_6070036.jpg
2010-06-07_6070037.jpg 2010-06-07_6070038.jpg 2010-06-07_6070039.jpg
2010-06-07_6070040.jpg 2010-06-07_6070041.jpg 2010-06-07_6070042.jpg
2010-06-07_6070043.jpg 2010-06-07_6070044.jpg 2010-06-07_6070045.jpg
2010-06-07_6070046.jpg 2010-06-07_6070047.jpg 2010-06-07_6070048.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 27,5. (80,5.)
05.06.2010 r.

Na pół dnia pojawił się prąd. Korzystając z tego drutem oporowym odciąłem nadmiar kleju w piance i wymieszałem klej cementowy, którym zacząłem szpachlować dach i przednie słupki.

2010-06-05_image_325.jpg 2010-06-05_image_326.jpg 2010-06-05_image_327.jpg
2010-06-05_image_328.jpg 2010-06-05_image_329.jpg 2010-06-05_image_330.jpg

Brak prądu i prace nad modelem nadwozia – dzień 27. (80.)
04.06.2010 r.

Prądu jak nie było tak dalej nie ma. Podkleiłem tekturowy szablon maski przedniej i uzupełniłem braki kleju przy ramkach bocznych okien i tylnej szybie.

2010-06-042010-06-04_p046228_fot_p_jaczewski.jpg 2010-06-042010-06-04_p046231_fot_p_jaczewski.jpg 2010-06-042010-06-04_p046243_fot_p_jaczewski.jpg

Brak prądu i prace nad modelem nadwozia – dzień 26,5. (79,5.)
01.06.2010 r.

Prądu dalej brak. Wymodelowałem szablon tekturowy górnej części maski. Szablon zostanie przyklejony i utwardzony od spodu klejem do styropianu a od góry wygładzony gładzią.

2010-06-01_image_321.jpg 2010-06-01_image_322.jpg 2010-06-01_image_323.jpg

Brak prądu i prace nad zbiornikiem paliwa – dzień 26. (79.)
31.05.2010 r.

Z niewyjaśnionych jak dotąd przyczyn od czwartku nie mam prądu w garażu. Znowu musiałem wstrzymać prace. Dzisiaj przygotowałem jedynie model zbiornika paliwa.

2010-05-31_image_311.jpg 2010-05-31_image_313.jpg 2010-05-31_image_314.jpg
2010-05-31_image_315.jpg 2010-05-31_image_316.jpg 2010-05-31_image_317.jpg
2010-05-31_image_318.jpg 2010-05-31_image_319.jpg 2010-05-31_image_320.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 25,5. (78,5.)
26.05.2010 r.

Nareszcie spasowałem i na stałe zamontowałem mechanizm podnoszenia szyb bocznych z ramkami okien. Od  razu też ustaliłem pozycję i wkleiłem na stałe ramę okna przedniego i tylnego.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 24,5. (77,5.)
25.05.2010 r.

Odebrałem zamówione listy od Alfy Gtv i zacząłem na nowo pasować okna. Znalazłem jeszcze jeden błąd przez który miałem problem ze spasowaniem szyb z ramkami okien


Prace nad modelem nadwozia – dzień 24. (77.)
17.05.2010 r.

Odkryłem dlaczego mam problemy ze spasowaniem podnoszonych szyb z ramkami okien. Niestety aby poprawnie to zrobić muszę poczekać do końca tygodnia na zamówione z Włoch listwy od Alfy Gtv. W międzyczasie zacząłem robić miejsce na ramę tylnego okna.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 23,5. (76,5)
11.05.2010 r.

Przez dzisiejszy dzień zmagałem się ze spasowaniem mechanizmu podnoszenia szyb i podniesionej szyby z już wcześniej przygotowanymi ramami okien. Niestety zajęcie to okazuje się bardzo pracochłonne i wymagające dużej precyzji. Po weekendzie znów podejmę wyzwanie.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 23. (76)
7.05.2010 r.

Tym razem wyciąłem miejsce na mechanizm opuszczania szyb z lewej strony. Wyciąłem ramę tylnego okna z klapy od fiata seicento. A na koniec pomalowałem ramę okna i obudowy mechanizmów podnoszenia szyb na biało. Poniżej filmik zrobiony przed dzisiejszymi pracami pokazujący działający mechanizm podnoszenia szyb z prawej strony.



Prace nad modelem nadwozia – dzień 22,5. (75,5)
5.05.2010 r.

Wyciąłem miejsce na mechanizm opuszczania szyb z prawej strony. Pasuje prawie idealnie. Wymaga jeszcze jedynie drobnej poprawki i okna z prawej strony będzie można ostatecznie na stałe przykleić do styropianu.

2010-05-05_image_293.jpg 2010-05-05_image_294.jpg 2010-05-05_image_295.jpg
2010-05-05_image_298.jpg 2010-05-05_image_299.jpg 2010-05-05_image_300.jpg
2010-05-05_image_301.jpg 2010-05-05_image_302.jpg 2010-05-05_image_303.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 22. (75)
4.05.2010 r.

Obudowałem mechanizmy do opuszczania szyb tak aby łatwo było je wkleić w styropianowy model nadwozia a szyby dalej opuszczały się.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 21. (74)
1.05.2010 r.

Zacząłem wpasowywać boczne szyby i przygotowywać miejsce pod cały mechanizm opuszczania szyb bocznych. Przy okazji ustaliłem pozycję przedniej szyby i przygotowałem przednie słupki do modelowania ich kształtu.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 20,5. (73,5)
28.04.2010 r.

Klej do styropianu użyty jako szpachlówka jeszcze schnie. Dzisiaj zabrałem się za mierzenie i dokładne sprawdzanie symetrii modelu nadwozia. Na początek przód i boki auta poniżej linii okien.

2010-04-28_image_280.jpg 2010-04-28_image_287.jpg 2010-04-28_image_289.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 20. (73)
27.04.2010 r.

Masa gipsowa jednak zupełnie nie nadaje się do wypełniania braków większych niż 5 mm, dlatego skułem lewy błotnik i na nowo nałożyłem na niego klej do styropianu. Klej wylądował również na obu prawych błotnikach.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 19,5. (72,5.)
26.04.2010 r.

Ponieważ masa szpachlowa nie nadaje się do nakładania warstw grubszych niż 2–3 mm, postanowiłem przetestować klej do styropianu. Pierwsze wrażenia są pozytywne. Jutro będzie dokładnie widać czy jest to dobry pomysł na uzupełnianie większych braków. Natomiast masa szpachlowa świetnie sprawdza się przy wykończeniu całości modelu nadwozia cienką 1–3 mm warstwą dając po zeszlifowaniu gładką powierzchnię.

2010-04-26_image_260.jpg 2010-04-26_image_262.jpg 2010-04-26_image_266.jpg
2010-04-26_image_267.jpg 2010-04-26_image_268.jpg 2010-04-26_image_269.jpg
2010-04-26_image_270.jpg 2010-04-26_image_271.jpg 2010-04-26_image_272.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 19. (72.)
24.04.2010 r.

To był krótki dzień przy Kozmo. Zakupiłem masę szpachlową i narzędzia potrzebne do jej użycia i obróbki. Masę nałożyłem próbnie na lewy błotnik. Jeśli wyjdzie dobrze to całe auto wyszpachluję w ten sposób.

2010-04-24_image_256.jpg 2010-04-24_image_257.jpg 2010-04-24_image_259.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 18,5. (71,5.)
23.04.2010 r.

Po wczorajszym wklejeniu krawędzi błotników, dzisiejszy dzień poświęciłem na sprawdzenie symetrii modelu nadwozia i przygotowania do ponownego szlifowania nadwozia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 18. (71.)
22.04.2010 r.

Dzisiaj wyciąłem miejsca na krawędzie błotników, które od razu wkleiłem. Teraz będę mógł je wykończyć.

2010-04-22_image_236.jpg 2010-04-22_image_237.jpg 2010-04-22_image_238.jpg
2010-04-22_image_239.jpg 2010-04-22_image_240.jpg 2010-04-22_image_241.jpg
2010-04-22_image_242.jpg 2010-04-22_image_244.jpg 2010-04-22_image_245.jpg
2010-04-22_image_246.jpg 2010-04-22_image_248.jpg 2010-04-22_image_249.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 17,5. (70,5.)
19.04.2010 r.

Cały dzisiejszy pobyt w garażu zajęło mi dokładne mierzenie i ustalanie pozycji dla krawędzi błotników, które będą najszerszym elementem samochodu.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 17. (70.)
18.04.2010 r.

W końcu udało się nanieść na całe auto siatkę linii odniesienia oddalonych o siebie o 10 cm. Ułatwią one zachowanie symetrycznych wymiarów obu stron auta w trakcie dalszych prac nad kształtowaniem modelu nadwozia.

2010-04-18_image_212.jpg 2010-04-18_image_214.jpg 2010-04-18_image_217.jpg
2010-04-18_image_218.jpg 2010-04-18_image_219.jpg 2010-04-18_image_221.jpg
2010-04-18_image_223.jpg 2010-04-18_image_224.jpg 2010-04-18_image_225.jpg
2010-04-18_image_226.jpg 2010-04-18_image_227.jpg 2010-04-18_image_228.jpg
2010-04-18_image_229.jpg 2010-04-18_image_230.jpg 2010-04-18_image_231.jpg
kozmo_rzut_bok.gif kozmo_rzut_gora.gif kozmo_rzut_przod_tyl.gif

Prace nad modelem nadwozia – dzień 16,5. (69,5.)
17.04.2010 r.

Kolejny dzień poświęcony rysowaniu na modelu siatki linii odniesienia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 16. (69.)
16.04.2010 r.

Kolejny dzień poświęcony rysowaniu na modelu siatki linii odniesienia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 15,5. (68,5.)
15.04.2010 r.

Kolejny dzień poświęcony rysowaniu na modelu siatki linii odniesienia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 15. (68.)
14.04.2010 r.

Kolejny dzień poświęcony rysowaniu na modelu siatki linii odniesienia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 14,5. (67,5.)
13.04.2010 r.

Kolejny dzień poświęcony rysowaniu na modelu siatki linii odniesienia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 14. (67.)
12.04.2010 r.

Zacząłem nakładać siatkę na nadwozie. Siatka pomoże w wymodelowaniu symetrycznego modelu nadwozia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 13,5. (66,5.)
9.04.2010 r.

Dzisiaj moja obecność w garażu niestety była dość krótka. Udało mi się zmontować system do sprawdzenia wymiarów ramy i zawieszenia a także dokładnie wyznaczyć środek symetrii nadwozia.


Prace nad modelem nadwozia – dzień 13. (66.)
8.04.2010 r.

Nowe urządzenie okazało się bardzo przydatne. Dzisiaj jeszcze raz dokładnie wypoziomowałem ramę i dodatkowo zmierzyłem ułożenie styropianu na ramie. Praktycznie cały styropian jest ułożony równo, co pozytywnie nastraja do dalszych, dokładnych prac nad modelem nadwozia.


Zakupy
7.04.2010 r.

Dzisiejszy dzień to głównie zakupy. Do dalszych prac potrzebne było kilka drobiazgów a także poziomica laserowa. Wbrew pozorom prawie najtańsza wersja w zupełności wystarczy do poprawnego wyznaczenia poziomych linii na modelu nadwozia. Poniżej kilka fotek z pierwszych testów narzędzia.

2010-04-07_image_207.jpg 2010-04-07_image_208.jpg 2010-04-07_image_209.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 12,5. (65,5.)
30.03.2010 r.

Rozciąłem drzwi od alfy gtv. Ich wewnętrzna część (ta do której przykręcony jest mechanizm opuszczania szyb) posłuży za formę w moim modelu nadwozia. Poniżej krótki filmik.


Krótkie podsumowanie dotychczasowych prac.
30.03.2010 r.

Korzystając z okazji nakręciłem krótki filmik obrazujący dotychczasowe efekty prac nad modelem nadwozia. Zapraszam do oglądania.



Prace nad modelem nadwozia – dzień 12. (65.)
23.03.2010 r.

Dokończyłem układanie siatki z linek. Również dokonałem wstępnej przymiarki tylnej szyby. Korzystając z okazji zrobiłem kilka zdjęć porządnym aparatem.

2010-03-23_dsc_3976.jpg 2010-03-23_dsc_3979.jpg 2010-03-23_dsc_3986.jpg
2010-03-23_dsc_3988.jpg 2010-03-23_dsc_3989.jpg 2010-03-23_dsc_3990.jpg
2010-03-23_dsc_3991.jpg 2010-03-23_dsc_3992.jpg 2010-03-23_dsc_3994.jpg
2010-03-23_dsc_3995.jpg 2010-03-23_dsc_3997.jpg 2010-03-23_dsc_4000.jpg

Prace nad modelem nadwozia – dzień 11,5. (64,5.)
22.03.2010 r.

Powrót do prac. Dzisiaj wypoziomowałem auto i zacząłem nakładać siatkę z linek, która posłuży za odniesienie przy wymiarowaniu modelu nadwozia.

2010-03-22_000.jpg 2010-03-22_002.jpg 2010-03-22_006.jpg

Przyszła wiosna
21.03.2010 r.

Przyszła wiosna, termometr pokazuje coraz wyższą temperaturę. Dzisiaj zrobiłem pozimowe porządki w garażu, przygotowałem listę zadań do zrobienia na najbliższe tygodnie. Czas wrócić do prac. Oby już nic nie stanęło na przeszkodzie ;-)

2010-03-21_001.jpg 2010-03-21_003.jpg 2010-03-21_005.jpg

Idzie wiosna
19.02.2010 r.

Po raz pierwszy w tym roku zaobserwowałem dodatnią temperaturę w garażu. Teraz już tylko zostało cierpliwie czekać na ocieplenie. I jak tylko temperatura przekroczy +10 stopni C, wracam do garażu zrealizować kilka pomysłów jakie pojawiły się w trakcie zimowej przerwy.


Witam w Nowym Roku
10.01.2010 r.

Witam w Nowym Roku, w połowie którego planuję ukończyć prototyp. Plany są optymistyczne mimo przerwy jaka trwa od paĄdziernika a spowodowana została sprawami prywatnymi, zawodowymi i przede wszystkim pogodą. Niestety w tej chwili mam do dyspozycji nieogrzewany garaż więc muszę czekać do wiosny ze wznowieniem prac.


|| 2017  ||  2016  ||  2015  ||  2014  ||  2013  ||  2012  ||  2011  ||  2010  ||  2009  ||  2008  ||  2006  ||



||  o projekcie  ||  dziennik budowy  ||  twórcy  ||  galeria  ||  wideo  ||  oferta  ||  kontakt  ||  linki  ||